Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău (DRDPB) anunță că începând cu ora 13.00, s-a decis deschiderea circulației rutiere pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. De asemenea, se redeschide traficul între DN 2S – Brăila – Pod Dunăre, precizează aceeași sursă.
Traficul rutier pe Podul peste Dunăre de la Brăila a fost reluat. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău (DRDPB) recomandă șoferilor să circule cu atenție și să își echipeze corespunzător autoturismele înainte de a pleca la drum, având în vedere temperaturile și prognoza meteo din ultima perioadă.
Sorin Grindeanu i-a cerut, pe 1 noiembrie, directorului CNAIR Cristian Pistol ca podul de peste Dunăre de la Brăila să fie deschis nonstop, din cauza că constructorul italian nu a demontat decât parțial una dintre macarale deși, în iulie, solicita închiderea pe timpul nopții pentru a demonta respectivele utilaje.
Ministrul Transporturilor mai preciza pe 17 noiembrie că WeBuild, constructorul podului de la Brăila, trebuie să îndrepte neconformitățile pe propria lui cheltuială. În caz contrar, a reafirmat ministrul, lucrarea nu va fi recepționată.
„Ştiu că s-a solicitat de către CNAIR, s-au solicitat diverse expertize independente care au scos în evidenţă anumite lucruri care trebuie să fie remediate de către compania care a construit podul. Altfel nu se recepţionează”, a precizat Grindeanu pe 17 noiembrie. (detalii AICI)
Pe 1 noiembrie, ministrul Transportului i-a cerut directorului general CNAIR, Cristian Pistol, să mențină podul deschis 24 de ore din 24 pentru că macaralele de pe pilonii de susținere nu au fost date jos nici până acum. (detalii AICI)
Inaugurat pe 6 iulie, Podul de la Brăila s-a confruntat cu multiple probleme. La blocurile de ancoraj ale celebrului Golden Gate de România au fost descoperite microfisuri. Acestea au fost descoperite după ce au fost găsite șuruburi nestrânse la parapeții de proiecție și asfalt deformat pe sensul spre Brăila, care a trebuit să fie frezat și înlocuit. De două ori!
Podul peste Dunăre de la Brăila a costat statul român nu mai mult nici mai puțin decât 700 de milioane de euro. Acesta a fost dat în circulație oficial pe 6 iulie 2023, după lucrări de proiectare și execuție care au durat 5 ani. Cu o lungime de aproape 2 kilometri (1.974 de metri), Podul din Brăila este cel mai mare pod suspendat din România şi al treilea cel mai mare din Europa.
Sursa: Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău
CITIȚI ȘI:
EXCLUSIV VIDEO | Probleme fără sfârșit la podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila